Kosova Gümrüğü, X-Ray Tarayıcılarını Diğer Sınır Kapılarına da Yaygınlaştırmayı Hedefliyor
0 dk
Kosova Gümrüğü, Merdare Sınır Kapısı'nda ilk mobil X-Ray tarayıcısının devreye alınmasının ardından, bu teknolojiyi ülkenin diğer sınır kapılarında da kullanmaya hazırlanıyor. Yeni sistemin, özellikle Kuzey Makedonya ve Arnavutluk ile olan sınır kapılarında da kademeli olarak uygulanması planlanıyor.
Kosova Gümrüğü yetkililerine göre, Merdare'deki tarayıcının kurulumu ve faaliyete geçmesinin ardından temel hedef, tüm önemli sınır geçiş noktalarının modern yük ve araç kontrol sistemleriyle donatılması.
Merdare Sınır Kapısı'nda kullanılan mobil X-Ray tarayıcısı, ABD hükümeti tarafından EXBS programı kapsamında hibe edildi. Söz konusu cihaz, yüklerin kontrolü ve sınırdaki güvenlik risklerinin tespit edilmesinde kullanılan en modern sistemlerden biri olarak değerlendiriliyor. Kurulumun ardından Kosova Gümrüğü personeline gerekli eğitimler verilirken, cihaz operasyonel kullanıma alınmadan önce kapsamlı testlerden geçirildi.
Yeni teknoloji sayesinde kamyonlar ve yükler fiziksel olarak açılmadan taranabiliyor. Böylece gümrük işlemlerinin süresi kısalırken, kaçakçılık, silah, uyuşturucu ve beyan edilmemiş malların tespit edilmesine yönelik kapasitenin de artırılması hedefleniyor.
Kosova sınırlarında tarayıcı sistemlerinin kurulması son yıllarda sıkça gündeme gelen konular arasında yer alıyordu. Başbakan Albin Kurti, 2024 yılında yaptığı açıklamada, Sırbistan'dan gelen malların sınır kapılarından tam geçişine izin verilmesinin, modern yük kontrol tarayıcılarının temin edilmesine bağlı olacağını ifade etmişti.
Yorumlar (0)
Anket
Son Haberler
Tüm Haberler
MSK: Kesin Seçim Sonuçlarının Açıklanması İçin İtiraz Süreci Bekleniyor
Havalimanı'nda 5 Kişi Kavgaya Karıştı, Gözaltına Alındılar
Muhalefet Anlaşamazsa Kosova “Kurti Dönemi”-ni Yaşamaya Devam Edecek