Kosova’da Kızamık Vakaları Arttı
0 dk
Kosova’da 16 Nisan–8 Mayıs tarihleri arasında 10 kızamık vakası doğrulandı. Salgının yayılmasının ardından ebeveynlerin çocuklarını kızamık aşısı yaptırmaya yönelik ilgisinin belirgin şekilde arttığı bildirildi.
Sadece Nisan ayında Priştine Aile Sağlığı Merkezleri’nde 200’den fazla çocuk kızamık aşısı oldu.
Kosova Üniversite Klinik Merkezi (QKUK) bünyesindeki Enfeksiyon Hastalıkları Kliniği’nde şu anda dört hasta tedavi görüyor.
Kliniğin müdürü Vera Berisha, hastaların sağlık durumlarının nispeten ağır olduğunu, bir hastada ise akciğerlerde ciddi komplikasyon geliştiğini söyledi. Diğer hastaların göz komplikasyonları nedeniyle göz doktorları tarafından da takip edildiğini belirtti.
Berisha, tedavi altındaki çocukların yaklaşık bir yaşında olduğunu ifade ederek ebeveynlere çocuklarını aşılatmaları çağrısında bulundu.
“Şu anda Enfeksiyon Kliniği’nde dört hasta bulunuyor ve en az bu hafta sonuna kadar takip edilmeleri gerekiyor. Hastalardan biri yoğun bakımdan çıkarıldıktan sonra tedavisine devam ediliyor. Durumu ağırlaşmış ve ciddi bir komplikasyon gelişmişti ancak şu an stabil durumda. Hastaların çoğu 2025 doğumlu çocuklar. Hepsinin sağlık durumu nispeten ağırdı. Bir hastada pnömotoraks gibi ciddi akciğer komplikasyonları gelişti. Bazı aileler çeşitli dezenformasyonların etkisiyle çocuklarını aşılatmaktan çekiniyor. Çağrımız, ebeveynlerin tereddüt etmeden çocuklarını aşılatmalarıdır. Aşı zararlı değil, asıl büyük risk hastalığın kendisidir” dedi.
Priştine Aile Sağlığı Merkezi İmmünizasyon Birimi yetkilisi Xhevrije Canolli ise doğrulanan tüm vakaların aşısız çocuklar olduğunu açıkladı.
Canolli, Priştine çevresindeki tüm aşısız çocukların tespit edildiğini ve ailelerle iletişime geçildiğini söyledi. Mobil sağlık ekiplerinin de okullarda aşılama çalışmalarını sürdürdüğünü belirtti.
Yetkiliye göre, Ocak-Nisan döneminde 1-5 yaş arası 686 çocuk kızamık aşısı olurken, sadece Nisan ayında salgının etkisiyle 215 çocuk aşılandı.
Kosova Ulusal Halk Sağlığı Enstitüsü ise yaptığı açıklamada, çocuklarını kızamık aşısı yaptırmayı reddedenlerin toplumda azınlıkta olduğunu ve bilimsel temeli olmayan dezenformasyonlardan etkilendiklerini bildirdi.
Enstitü ayrıca, aşıların yasa gereği zorunlu olduğunu ve ebeveynlerin çocuklarını aşı belgesi olmadan okul öncesi ya da okul kurumlarına kayıt yaptıramayacağını hatırlattı.
Yorumlar (0)
Anket
Son Haberler
Tüm Haberler
Laura Fazliu, Çin Grand Prix'sinde Bronz Madalya Kazandı
Kosova Halk Sağlığı Enstitüsü'nden Sıcak Hava Uyarısı
Llugaliu, Dünya Gümrük Örgütü Konseyi Toplantılarına Katıldı