Yılın İlk Altı Ayında 1.567 Tüketici Şikayeti Yapıldı
0 dk
Kosova Sanayi, Girişimcilik, Ticaret ve İnovasyon Bakanlığı (MINTI), yılın ilk altı ayında Tüketiciyi Koruma Departmanı'na toplam 1.567 tüketici şikayetinin ulaştığını açıkladı.
Bakanlığın açıklamasına göre, en fazla şikâyet elektrik sayaçlarındaki hatalı ölçüm ve faturalandırma, garanti kapsamı ve ürün iadesi sorunları, marketlerde raf fiyatı ile kasa fiyatı arasındaki uyuşmazlıklar, internet üzerinden yapılan alışverişler ile ürünlerin vaat edilen özelliklerde teslim edilmemesi konularında yapıldı.
Açıklamada, “Tüketicilerden gelen şikâyetlerin yüksek sayıda olması, ekonomik işletmelerin önemli bir bölümünün Tüketicinin Korunması Yasası hükümlerine ve vatandaşların tüketici olarak sahip olduğu haklara tam anlamıyla uymadığını göstermektedir” denildi.
Bu nedenle MINTI, piyasa denetimlerinin artırılmasını ve tüketici haklarına uyum seviyesinin yükseltilmesi için ek önlemlerin alınmasını gerekli gördüğünü belirtti.
Bakanlık, gelen şikâyetlerin ilgili kurumlarla iş birliği içinde değerlendirildiğini açıkladı. Bu kapsamda Merkezi Piyasa Denetim Müfettişliği (IQMT), Kosova Gıda ve Veterinerlik Ajansı (AUVK), Kosova Vergi İdaresi (ATK), Elektronik ve Posta Haberleşmesi Düzenleme Kurumu (ARKEP), Enerji Düzenleme Ofisi (ZRRE), Kosova Merkez Bankası (BQK) ve Su Hizmetleri Düzenleme Kurumu (ARRU) ile koordinasyon sağlandığı bildirildi.
Bakanlık, tüketici haklarının korunmasına yönelik çalışmalarını sürdüreceğini vurgulayarak, vatandaşlara olası ihlalleri bildirmeye devam etmeleri çağrısında bulundu. Şikâyetlerin Viber üzerinden +383 (0) 46 311 000 numarasına veya ilgili elektronik posta adresine iletilebileceği ifade edildi.
Yorumlar (0)
Anket
Son Haberler
Tüm Haberler
MSK: Kesin Seçim Sonuçlarının Açıklanması İçin İtiraz Süreci Bekleniyor
Havalimanı'nda 5 Kişi Kavgaya Karıştı, Gözaltına Alındılar
Muhalefet Anlaşamazsa Kosova “Kurti Dönemi”-ni Yaşamaya Devam Edecek