ABD Gazı Konusunda Karar Kosova Hükümetine Ait
0 dk
İsveç'in Kosova Büyükelçisi Jonas Westerlund, ABD'den doğal gaz tedariki konusundaki kararın Kosova Hükümeti'ne ait olduğunu belirterek, vatandaşlar ve ekonomi için kesintisiz enerji arzının güvence altına alınmasının büyük önem taşıdığını söyledi.
Westerlund, hangi çözümün daha doğru olduğu konusunda değerlendirme yapmak istemediğini ifade ederek, bu kararın Kosova hükümeti ile uluslararası ortakları arasında yürütülen müzakereler kapsamında verilmesi gerektiğini dile getirdi.
Westerlund, "Bu konuda güçlü bir görüşüm yok. Kararı Kosova Hükümeti vermelidir. Elbette her hükümet için sürdürülebilir bir enerji tedarikine sahip olmak önemlidir. Buna ulaşmanın farklı yolları vardır ve hangisinin en iyi çözüm olduğu konusunda yorum yapmayacağım. Bu değerlendirmeyi hükümete ve uluslararası aktörlerle yürüttüğü müzakerelere bırakıyorum" dedi.
Mevcut durumun uzun süredir devam etmesinden üzüntü duyduğunu belirten İsveçli büyükelçi, bunun ticaretin gelişmesini ve ekonomik büyümeyi olumsuz etkilediğini, dolayısıyla önemli bir sorun teşkil ettiğini vurguladı.
Westerlund, ayrıca Kosova ile İsveç arasındaki ekonomik ilişkilerin gelişimine de değinerek, Kuzey Ticaret Odası aracılığıyla kaydedilen ilerlemeyi ve Kosova diasporasının iki ülke arasındaki ticari bağların güçlendirilmesindeki önemli rolünü takdirle karşıladığını ifade etti.
Yorumlar (0)
Anket
Son Haberler
Tüm Haberler
Mazgit Kavşağındaki Çalışmalar Yoğun Şekilde Sürüyor
Balkanlar’da Sarı Saltık ve Türk İslam Mirası Bilimsel Oturumlarda Tartışıldı
Hükümetin Kurulması İçin 61 Oy Yeterli, Cumhurbaşkanı İçin Daha Geniş Uzlaşı Gerekli