Amerikan Ticaret Odası’ndan Hükümete Enerji Politikası Eleştirisi
0 dk
Kosova’daki Amerikan Ticaret Odası, hükümetin enerji politikalarını eleştirerek mevcut yaklaşımın ülkenin enerji güvenliği ve ithalata bağımlılık sorunlarına yeterli çözüm sunmadığını savundu.
Oda, asıl meselenin komşu ülkelerden elektrik ithal edebilmek değil, Kosova’nın enerji ithalatına bağımlı kalmaya devam edip etmeyeceği, ya da ülke içinde yeni üretim kapasitesi oluşturup oluşturmayacağı olduğunu belirtti.
Açıklamada, yerli enerji üretim kapasitesinin artırılmasının ulusal öncelik olması gerektiği vurgulanırken, ithalata bağımlılığın ülkeyi fiyat dalgalanmalarına ve arz risklerine açık hale getirdiği ifade edildi.
Amerikan Ticaret Odası, Ukrayna savaşının ardından Avrupa’da yaşanan enerji krizine dikkat çekerek, kendi enerji üretimine sahip ülkelerin piyasa şoklarından daha az etkilendiğini hatırlattı.
Oda ayrıca, Kosova’nın ABD menşeli LNG (sıvılaştırılmış doğal gaz) altyapısına entegre olmasının ve doğal gaz santrallerine yatırım yapmasının enerji üretimini ve arz güvenliğini daha hızlı artırabileceğini savundu. LNG tabanlı projelerin 2-3 yıl içinde hayata geçirilebileceği ve kömür projelerine kıyasla uluslararası finansman bulma şansının daha yüksek olduğu belirtildi.
Açıklamada, Kosova’nın kısa ve orta vadede LNG yatırımlarını geliştirirken, uzun vadede yerli enerji kaynaklarına yönelik planlamalarını da sürdürmesi gerektiği vurgulandı.
Oda bu vesileyle, enerji politikalarının yalnızca ilk yatırım maliyeti üzerinden değil, uzun vadeli enerji güvenliği ve arz istikrarı açısından değerlendirilmesi gerektiğini belirterek, Kosova’nın bölgesel Amerikan LNG altyapısına katılma fırsatını kaçırmaması çağrısında bulundu.
Yorumlar (0)
Anket
Son Haberler
Tüm Haberler
Priştine’de Yeşil Pazar Projesi Hayat Buluyor
Haksız Mal Varlığını İnceleme ve Müsadere Bürosu Hayata Geçecek
Barajlardaki Durum İyi, Ancak Sıcak Yaz Su Sorunlarını Artırabilir