Arnavutluk, Kosova ve Bölgedeki Gelişmeleri Görüştüler
0 dk
Arnavutluk Dışişleri Bakanı Ferit Hoxha, Hırvatistan'da düzenlenen Dubrovnik Forum kapsamında Kosova Dışişleri Bakan Vekili Glauk Konjufca ile görüştüğünü açıkladı.
Hoxha, sosyal medya platformu X üzerinden yaptığı paylaşımda, görüşmede Arnavutluk, Kosova ve bölgedeki gelişmelerin yanı sıra ortak ilgi alanına giren Avrupa gündeminin ele alındığını belirtti.
Arnavutluk'un Avrupa Birliği üyelik müzakerelerinde son aşamaya girdiğini, Kosova'nın ise seçimlerin ardından yeni kurumların oluşturulması sürecinde bulunduğunu hatırlatan Hoxha, burada her iki ülkenin çıkarlarını gerçekleştirmek için fikir alışverişi ve yakın koordinasyonun önemine dikkat çekti.
Hoxha, “Kosova yeni kurumların oluşturulması için seçim sonuçlarını değerlendirirken, Arnavutluk Avrupa Birliği üyelik müzakerelerinin son aşamasına girmiş durumda. Bu süreçte fikir, analiz ve yaklaşımların paylaşılması ile iş birliğini güçlendirmeye yönelik yakın koordinasyon, ortak ve karşılıklı çıkarlarımızın ilerletilmesinin anahtarı olmaya devam ediyor.” ifadelerini kullandı.
Arnavutluk ve Kosova'nın ortak hareket ederek ilişkilerini daha da güçlendirebileceğini vurgulayan Hoxha, bunun hem bölgesel iş birliğinin geliştirilmesi hem de iki ülkenin Avrupa ve Avro-Atlantik entegrasyon hedefleri açısından önemli bir yatırım olduğunu belirtti.
Görüşme, Arnavutluk'un Avrupa Birliği üyelik sürecindeki ilerleyişi ve Kosova'nın Avro-Atlantik entegrasyon hedefleri çerçevesinde iki ülke arasındaki iş birliğinin daha da derinleştirilmesi mesajı olarak değerlendirildi.
Yorumlar (0)
Anket
Son Haberler
Tüm Haberler
Amerikan Ticaret Odası’ndan Hükümete Enerji Politikası Eleştirisi
Trafik Kazasında Yaralanan Türk Vatandaşı Hayatını Kaybetti
LDK'nin Rahovça Şubesi de Abdixhiku'ya Karşı Çıktı