Gaz Meselesi Aşırı Siyasallaştırılıyor, Uzmanlara Bırakılmıyor
0 dk
Gazeteci Agon Sinanaj, Kosova'da doğal gaz konusunun aşırı derecede siyasallaştırıldığını söyledi.
Sinanaj, hem mevcut Enerji Stratejisi'nin hem de 2017-2026 dönemini kapsayan önceki stratejinin gazlaştırma projelerini dışlamadığını belirterek, buna rağmen konunun uzmanlar yerine siyasi partiler tarafından tartışıldığını ifade etti.
“Bence en büyük sorun, bu meselenin uzmanlara değil siyasi partilere bırakılmasıdır. Geçmişte de enerji sektörünün iktidar ve muhalefet tarafından siyasi mücadele aracı olarak kullanıldığını gördük. Gaz konusunda da aşırı bir siyasallaşma görüyorum.” dedi Sinanaj.
Sinanaj, tartışmaların çoğu zaman yalnızca “Amerikan gazı” söylemi üzerinden yürütüldüğünü öne sürdü.
Sinanaj, “Gerçekte boru hatları aracılığıyla bölgesel entegrasyon, aynı zamanda Avrupa Birliği'nin de politikalarından biridir.” diye belirtti.
Bölgesel enerji entegrasyonunun, Kosova'nın da taraf olduğu Enerji Topluluğu Anlaşması'nda öngörüldüğünü hatırlatan Sinanaj, konunun gereğinden fazla siyasallaştırıldığını söyledi.
Sinanaj, gazlaştırma yatırımlarının hayata geçirilme zamanı geldiğinde Kosova'nın bu süreçte engel oluşturmaması gerektiğini vurguladı.
Ayrıca gaz boru hattı yatırımlarının yalnızca Kosova'da değil, Yunanistan ve Kuzey Makedonya gibi ülkelerde de henüz başlangıç aşamasında olduğunu sözlerine ekledi.
Yorumlar (0)
Anket
Son Haberler
Tüm Haberler
ABD Gazı Konusunda Karar Kosova Hükümetine Ait
Önce Cumhurbaşkanı Konusu Görüşülmeli, Aksi Takdirde Ülke Yeniden Seçime Gider
Başarı Testi Başladı, Sorular Kısa Sürede Sosyal Medyaya Sızdı