Kosova’da 7 Bölgesel Kalkınma Merkezi Kurulması İçin Girişim
0 dk
Bölgesel Kalkınma Bakanlığı ile Yerel Yönetim İdaresi Bakanlığı, ülke genelindeki yedi kalkınma bölgesinde Bölgesel Kalkınma Merkezlerinin kurulmasına yönelik bir girişim imzaladı.
Anlaşma, 25 Haziran 2026 tarihinde görevdeki bakanlar Rasim Demiri ve Elbert Krasniqi tarafından imzalandı. Girişim, belediyeler arası iş birliğinin güçlendirilmesi ve ülkede dengeli bölgesel kalkınmanın sağlanmasını amaçlıyor.
Yapılan açıklamaya göre girişim, kamu yatırımlarının daha verimli yönetilmesini ve kalkınma politikalarının bölgesel düzeyde daha etkin şekilde koordine edilmesini hedefliyor.
Açıklamada, “Bölgesel Kalkınma Merkezleri, kalkınma politikalarının koordinasyonu, bölgesel önceliklerin belirlenmesi ve vatandaşların yaşam kalitesini doğrudan etkileyen yatırımların teşvik edilmesi için bir mekanizma olarak hizmet verecek.” ifadelerine yer verildi.
Merkezler aracılığıyla ekonomik kalkınma için daha elverişli bir ortam oluşturulması, kurumlar arası iş birliğinin artırılması ve bölgesel potansiyelin daha etkin kullanılması hedefleniyor.
Yetkililer, söz konusu girişimin sürdürülebilir bölgesel kalkınma açısından önemli bir adım olduğunu vurgulayarak, tüm belediyelerde sosyo-ekonomik gelişimin güçlendirilmesine katkı sağlayacağını belirtti.
Bölgesel Kalkınma Merkezlerinin, yerel ve merkezi kurumlar arasında daha güçlü bir koordinasyon sağlayarak Kosova’nın genel kalkınma hedeflerine katkı sunacağı ifade edildi.
Yorumlar (0)
Anket
Son Haberler
Tüm Haberler
Mali Anlaşmazlığı Nedeniyle Cinayet Planladığı İddiasıyla Hakkında İddianame Hazırlandı
Amerikan Gazı Konusu “Evet” ya da “Hayır” Meselesi Değil, Ciddi Şekilde Tartışılmalı
Dünya Piyasalarında Petrol Gerilerken Kosova'da Akaryakıt Fiyatları Yavaş Düşüyor