KEDS'e 25 Bin Euroluk Yeni Ceza
0 dk
Kosova Sanayi, Girişimcilik, Ticaret ve İnovasyon Bakanlığı (MINT), doğrulama süresi dolmuş beş elektrik sayacının daha tespit edilmesi nedeniyle KEDS'e 25 bin euro para cezası verdi.
Elektrik sayaçlarındaki saat uyumsuzluklarına ilişkin tüketici şikayetlerinin ardından, 31 Mart'ta MINT tarafından özel bir komisyon kurulmuş, 1 Nisan'da ise sayaçların denetim süreci başlatılmıştı.
KEDS'e yönelik ilk ceza 14 Nisan'da 6 bin euro olarak uygulanmıştı. Bugün açıklanan 25 bin euroluk yeni cezayla birlikte, şirkete şimdiye kadar verilen toplam ceza miktarı 336 bin euroya ulaştı.
Öte yandan Kosova Enerji Düzenleme Kurumu (ZRRE), sayaçlardaki saat sapmaları nedeniyle mağdur olduğu tespit edilen tüketicilerin zararlarının tamamen karşılanacağını duyurmuştu.
ZRRE'nin açıklamasına göre, tazminat alabilmek için vatandaşların öncelikle MINT'e şikayette bulunmaları gerekiyor. Ardından başvurunun KEDS tarafından değerlendirilmesi bekleniyor. Tüketicilerin verilen yanıttan memnun kalmamaları halinde ise şikayetlerini ZRRE'ye taşıma hakları bulunuyor.
Haziran ayının başında KESCO, tüketicilere yönelik tazminat sürecinin ne zaman başlayacağı konusunda herhangi bir tarih vermemişti. Bu nedenle, mağduriyet yaşayan abonelerin ne zaman ve hangi yöntemle tazmin edileceği konusu belirsizliğini koruyor.
Yorumlar (0)
Anket
Son Haberler
Tüm Haberler
Sağlık Bakanlığı’nda Milyonlarca Euroluk Projelerde Usulsüzlükler Tespit Edildi
EULEX: Olası Jandarma Yapılanması Anayasal Çerçeveye Uygun Olmalı
Hükümet, Dört Altyapı Projesi İçin 1 milyon Euro Ayırdı